هیوندا سانتافه جدید ۲۰۱۷

گروه : خودرو های هیوندای

هیوندای سانتافه یک شاسی بلند سایز متوسط کره‌ای است که نسل اول آن در سال 2001 معرفی شد و هیوندای مدتی قبل چهارمین نسل آن را معرفی کرد. اما مدل مد نظر، نسل دومی است که در سال 2006 در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی و از سال 2007 وارد بازارهای جهانی شد.

هیوندا سانتافه جدید ۲۰۱۷

هیوندای سانتافه یک شاسی بلند سایز متوسط کره‌ای است که نسل اول آن در سال 2001 معرفی شد و هیوندای مدتی قبل چهارمین نسل آن را معرفی کرد. اما مدل مد نظر، نسل دومی است که در سال 2006 در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی و از سال 2007 وارد بازارهای جهانی شد.

سانتافه را باید یکی از موفق‌ترین محصولات هیوندای در دنیا و نیز در ایران بدانیم که با عرضه از سال 2007 در ایران، توانست به فروش بالایی دست پیدا کند و در ایران هم به یکی از پرفروش‌ترین شاسی بلندها تبدیل شد. عرضه این مدل از سانتافه در کشورمان تا سال 2012 ادامه پیدا کرد تا اینکه در سال 2013، سانتافه وارد نسل سوم خود شد.

 

نقاط مثبت هیوندای سانتافه

سیستم تعلیق و شاسی خوب ، کیفیت خوب مواد به کار رفته در کابین ، شتاب خوب مدل 2010 ، امکانات رفاهی کامل ، هندلینگ خوب

 

نکات منفی هیوندای سانتافه

کند بودن شتابگیری در مدل های 2700 سی سی ، فرمان پذیری ضعیف ، خشک بودن سیستم تعلیق ، به سر و صدا افتادن اتاق در کارکردهای کم ،زود خراب شدن کمک فنرها ، مصرف بالای سوخت

 

امنیت هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه که نسل دوم محسوب می شود بر خلاف نسل قبل خودرویی زیبا محسوب می شود ،این SUV نیمه لوکس از موسسه EURONCAP 4 ستاره ایمنی دریافت کرده است . سانتافه 2007 دارای موتور 2700 سی سی و مدل 2010 موتور 3500 سی سی دارد.

 

نقد کارشناسی هیوندای سانتافه

هیوندای سانتافه یک شاسی بلند سایز متوسط است که نخستین بار در سال 2001 معرفی شد و تاکنون 4 نسل مختلف از آن معرفی شده است. بد نیست بدانید نسل چهارم هیوندای سانتافه مدتی قبل در نمایشگاه خودرو ژنو 2018 رونمایی و به زودی وارد بازار خواهد شد.

اکنون قصد داریم درباره نسل دوم سانتافه صحبت کنیم که هیوندای در سال 2006 و در نمایشگاه خودرو دیترویت از آن پرده برداری کرد و از سال 2007، آن را وارد بازار نمود. همزمان با دنیا، این نسل از سانتافه در بازار کشورمان هم عرضه شد تا به یکی از محبوب‌ترین شاسی بلندهای بازار تبدیل شود. این محبوبیت دلایل مختلفی داشت که مهم‌ترین آن، بالا گرفتن شهرت خودروهای کره‌ای در ایران بود. سانتافه هم از این وضعیت نهایت استفاده را برد و توانست به فروش بالایی دست پیدا کند.

هیوندای سانتافه در طول عمر 5 ساله خود، چند بار فیس لیفت شد اما یکی از این فیس لیفت‌ها وارد بازار ایران شد که تغییراتی را در چراغ‌ها و بدنه تجربه کرده بود و در کشورمان اصطلاحا با نام نیو فیس شناخته می‌شد. البته تغییرات به ظاهر ختم نمی‌شد و یک موتور جدید برای سانتافه در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفت.

با ورود به داخل کابین سانتافه، به سرعت متوجه سادگی کابین آن خواهید شد که به یک امر رایج در تقریبا تمام محصولات آن زمان هیوندای تبدیل شده بود. این طراحی، شباهت زیادی به کابین هیوندای آزرا و سوناتا دارد. بیشتر متریال کابین از جنس پلاستیک است اما کیفیت مطلوبی دارد و در طولانی مدت دچار مشکل نمی‌شود. سانتافه در بیشتر نسخه‌ها به 7 صندلی مجهز شده و صندلی ردیف سوم دارد اما برخی مدل‌ها به صورت 5 نفره هستند.

هیوندای سانتافه آپشن‌هایی همچون 12 عدد کیسه هوا، ایموبلایزر، ورود بدون کلید، سانروف، کروز کنترل، سنسور باران، چراغ‌های جلو زنون و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه سیستم کنترل کیفیت هوا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هیوندای سانتافه در ابتدا با یک موتور 2.7 لیتری 6 سیلندر با 189 اسب بخار قدرت و 248 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 4 دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این قدرت زیادی نیست و به همین دلیل، انتقادات زیادی به سانتافه وارد شد چراکه در مقابل رقبای اصلی خود حرفی برای گفتن نداشت. آسان موتور تصمیم گرفت در مدل فیس لیفت نسخه قدرتمندتری را وارد بازار ایران کند.

مدل نیو فیس، به یک موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر مجهز شده که قادر است 280 اسب بخار قدرت و 335 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ انتقال پیدا می‌کند. سانتافه یک مشکل اساسی موتوری دارد و آن هم این است که در کارکردهای بالای 100 هزار کیلومتر دچار مشکلات زیادی می‌شود. حتی در موارد متعددی دیده شده که به دلیل استفاده از روغن موتور نامرغوب و غیر اصلی، موتور به کلی سوخته و مالک را وادار به پرداخت هزینه‌های گزاف کرده است.

از رقبای هیوندای سانتافه می‌توانیم به کیا سورنتو، کیا اسپورتیج، رنو کولئوس نسل قبل، سانگ یانگ رکستون و هیوندای توسان اشاره کنیم. بهتر است به جای خرید هیوندای سانتافه در این رده قیمتی، به سراغ دیگر خودروهایی بروید که سال تولید نزدیک‌تر و کیلومتر پایین‌تری دارد تا هزینه‌های کمتری برای نگهداری داشته باشید.