هیوندا ولستر

گروه : خودرو های هیوندای

هیوندای ولوستر یک خودرو کوپه کره‌ای است که در سال 2011 معرفی شد و تولید نسل اول آن تا سال 2017 ادامه پیدا کرد. ولوستر خودرو کاملا جدیدی محسوب می‌شد و از آنجا که 3 در داشت، مورد توجه قرار گرفت. هیوندای تبلیغات زیادی هم برای همین ویژگی انجام داد.

هیوندا ولستر

هیوندای ولوستر یک خودرو کوپه کره‌ای است که در سال 2011 معرفی شد و تولید نسل اول آن تا سال 2017 ادامه پیدا کرد. ولوستر خودرو کاملا جدیدی محسوب می‌شد و از آنجا که 3 در داشت، مورد توجه قرار گرفت. هیوندای تبلیغات زیادی هم برای همین ویژگی انجام داد.هیوندای ولوستر در سال 2014 توسط آسان موتور وارد بازار کشورمان شد و عرضه آن تا سال 2016 هم ادامه پیدا کرد. ولوستر باوجود ظاهر نسبتا عجیب و جدیدی که داشت، مورد استقبال قرار گرفت و فروش خوبی را تجربه کرد. این کره‌ای کوپه همچنان هم به عنوان خودرو محبوبی میان جوانان شناخته می‌شود.

طراحی جالب و جذاب ، ارگونومی و هماهنگی خوب کابین ، مصرف سوخت اقتصادی، امکانات رفاهی نسبتاً خوب

فضای محدود سرنشینان عقب خودرو-استهلاک بالا

 

 هیوندای ولوستر 4 ستاره ایمنی از موسسه EURONCAP دریافت کرده است.

هیوندای ولوستر یک کوپه اسپرت است که در سال 2011 و در نمایشگاه خودرو دیترویت معرفی و از همان سال وارد بازارهای جهانی شد. تولید ولوستر در نسل اول تا سال 2017 ادامه یافت و پس از آن از خط تولید خارج شد و زمزمه‌هایی وجود داشت که هیوندای قصد ندارد نسل جدید آن را معرفی کند.

تا اینکه در سال 2018 و در نمایشگاه خودرو دیترویت هیوندای نسل دوم ولوستر را با یک طراحی کاملا جدید و بر اساس زبان طراحی جدید خود معرفی کرد. البته ماهیت این خودرو همچنان حفظ شده و به عنوان یک کوپه 3 در شناخته می‌شود. البته در اینجا ما قصد نداریم در مورد نسل جدید صحبت کنیم و توضیحاتی را درباره نسل قدیمی ارائه خواهیم داد که در ایران عرضه شد

هیوندای ولوستر نخستین بار در سال 2014 و توسط آسان موتور وارد کشورمان شد. اقدام به تولید این خودرو از سوی هیوندای خود یک ریسک بزرگ بود، حال آنکه وارد کردن آن به بازار محدودی چون ایران حتی ریسک بزرگتری به شمار می‌رفت. اما ولوستر به فروش خوبی دست پیدا کرد چه در بازارهای جهانی و چه در کشورمان.

ولوستر یک طراحی کاملا جدید داشت و اصطلاحا به آن تخم مرغی می‌گویند. ولوستر مجموعا 3 در دارد که یکی در سمت راننده و دو در دیگر در سمت شاگرد هستند. در نمای عقب دو خروجی اگزوز دیده می‌شود که در مرکز سپر جای گرفته‌اند. با نگاه به نمای جلو خودرو ممکن است به یاد نسخه فیس لیفت هیوندای جنسیس کوپه بیفتیم. در واقع هیوندای برای طراحی مدل فیس لیفت از همین ولوستر کمک گرفته و سعی کرده خودروهای اسپرتش را شبیه به هم نگه دارد.

همانند طراحی بدنه، طراحی کابین ولوستر هم کاملا مدرن به نظر می‌رسد و هیوندای سعی کرده حس اسپرت بودن را به سرنشینان القا کند. در مرکز داشبورد یک نمایشگر دیده می‌شود که ورودی‌های هوای عمودی در دو طرف آن هستند. بر روی فرمان کلیدهای کنترلی فراوانی وجود دارد و متریال به کار رفته در کابین از کیفیت مطلوبی برخوردار است هرچند که البته داشبورد و پنل درها بیشتر از پلاستیک ساخته شده‌اند. صندلی‌های عقب تنها برای دو سرنشین فضا دارند و در بین دو صندلی، محلی برای لیوان‌ها تعبیه شده.

هیوندای ولوستر تجهیزات رفاهی چون 6 کیسه هوا به صورت سفارشی، نمایشگر 7 اینچی، سیستم صوتی مجهز به آپلی فایر و ساب ووفر، آینه‌های جانبی تاشو برقی مجهز به گرمکن، ورود و استارت بدون کلید، تنظیم برقی صندلی راننده، گرمکن صندلی‌های جلو، دوربین و سنسور عقب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هیوندای ولوستر در بازارهای جهانی با موتورهای مختلفی عرضه شد که قدرتمندترین آنها قدرتی معادل 201 اسب بخار داشت. این مدل به بازار کشورمان راه پیدا نکرد و همان مدل استاندارد در دسترس خریداران ایرانی قرار گرفت. این مدل به یک موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که قادر است 138 اسب بخار قدرت و 167 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. با وجود چنین قدرتی باید بگوییم ولوستر برخلاف ظاهر گیرا و اسپرتش، به هیچ وجه خودرو اسپرتی نیست و نمی‌توان انتظار چندان زیادی از آن داشت. به همین دلیل اگر پشت فرمان ولوستر بودید و فکر رقابت با خودروهای اسپرت و قدرتمند به فکرتان زد، بهتر است اقدام نکنید!

ولوستر ماشین خوب و باکیفیتی است ولی اگر به دنبال خرید خودرو دیگری در این بازه قیمتی بودید، می‌توانید به سراغ آلفارومئو میتو و کیا سراتو کوپ بروید.