هیوندای آوانته - Hyundai Avante خودروی سدان سایز متوسط کره ای است که از سال 1384 تا 1391 با نام آوانته XD در 2 مدل دنده ای و اتوماتیک، توسط کرمان موتور به بازار عرضه شد. آوانته در واقع همان الانترا است که با این نام در کشور ما عرضه شده و نسل سوم هیوندای الانترا های فعلی بازار خودرو به حساب می آید. زانتیا و رنو مگان از رقبای این خودروی کره ای به شمار می آیند. کرمان موتور این خودرو را در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک عرضه میکرد که جز در نوع جعبه دنده، هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشتند.
هیوندای آوانته - Hyundai Avante خودروی سدان سایز متوسط کره ای است که از سال 1384 تا 1391 با نام آوانته XD در 2 مدل دنده ای و اتوماتیک، توسط کرمان موتور به بازار عرضه شد. آوانته در واقع همان الانترا است که با این نام در کشور ما عرضه شده و نسل سوم هیوندای الانترا های فعلی بازار خودرو به حساب می آید. زانتیا و رنو مگان از رقبای این خودروی کره ای به شمار می آیند. کرمان موتور این خودرو را در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک عرضه میکرد که جز در نوع جعبه دنده، هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشتند.
هیوندای آوانته در واقع همان هیوندای النترا است که در کشور ما به نام آوانته شناخته میشود و یکی از محصولات شرکت کرهای هیوندای به شمار میآید. تولید این خودرو از سال 1990 شروع شده و تاکنون هم ادامه دارد و به غیر از ایران در کشورهای دیگری از قبیل مالزی و خود کره جنوبی نیز به نام آوانته شناخته شده است. هیوندای آوانته برای اولین بار در سال 1384 و توسط شرکت کرمان موتور به ایران وارد و عرضه شد. این شرکت، آوانته را در دو تیپ دندهای و اتوماتیک به کشور وارد کرد که در واقع تنها اختلاف آنها در نوع گیربکس است، وگرنه هیچ تفاوت دیگری در بین آنها مشاهده نمیشد. این خودرو توانسته است در طول مدت حضور خود در بازار خودرو ایران، جایگاه نسبتاً مطلوبی به دست آورد و فروش تقریباً رضایتبخشی را رقم زند.
هیوندای آوانته یک خودرو کامپکت است که نسل اول آن در سال 1991 معرفی شد و در حال حاضر در نسل ششم به تولید میرسد. آوانته در واقع همان هیوندای النترا است که در نسل سوم وارد بازار ایران شد. هیوندای آوانته به وسیله کرمان موتور در ایران مونتاژ میشد و باوجود کیفیت بالا و عملکرد مطلوب، نتوانست به موفقیت خوبی دست پیدا کند.
نسل سوم هیوندای آوانته در سال 2001 رونمایی شد و در سال 2003 یک فیس لیفت را تجربه کرد. در سال 1384، کرمان موتور به عنوان نماینده هیوندای در ایران، تصمیم به تولید آوانته در ایران گرفت و مونتاژ آن از سال 84 آغاز شد و تا سال 1390 هم ادامه پیدا کرد. آوانته محصول باکیفیتی است که به دلیل سیاستهای نادرست خودروساز، به فروش چندان بالایی دست پیدا نکرد و آن طور که باید و شاید، موفق ظاهر نشد.
نکات مثبت هیوندای آوانته
پیشرانه قدرتمند آوانته - کیفیت ساخت بالا - استهلاک پایین.
نکات منفی هیوندای آوانته
آپشن های قدیمی - ظاهر خیلی قدیمی.
امنیت هیوندای آوانته
کسب چهار ستاره ایمنی از یورو ان کپ برای هیوندای آوانته.
هیوندای آوانته یک خودرو کامپکت کرهای است که نسل اول آن در سال 1991 و با نام اصلی النترا رونمایی شد و هم اکنون هم در نسل ششم خود به تولید میرسد. هیوندای آوانته در نسل سوم وارد بازار ایران شد و توسط کرمان موتور به تولید رسید. البته آوانته یا همان هیوندای النترا در نسل پنجم و ششم هم به بازار کشورمان راه پیدا کرده که در اینجا صحبت در مورد همان نسل سوم است.
هیوندای آوانته از سال 1384 بر روی خط تولید کرمان موتور قرار گرفت و تولید آن تا سال 1390 هم ادامه پیدا کرد. البته آوانته هرگز به موفقیت مد نظر در کشورمان دست پیدا نکرد و علت این اتفاق را باید در سیاست گذاری تولید کننده و استفاده از قیمتهای اشتباه دانست.
هیوندای آوانته از نظر طراحی حرف چندانی برای گفتن ندارد و در زمان تولید، رقابت را به خودروهایی نظیر سیتروئن زانتیا و رنو مگان واگذار میکرد. آوانته در بازارهای جهانی در یک نسخه هاچبک هم عرضه میشد که باید آن را از نظر ظاهری، یک فاجعه بدانیم اما خوشبختانه این مدل به ایران راه پیدا نکرد. طراحی قدیمی و نه چندان دلچسب آوانته در داخل کابین هم ادامه پیدا میکند. در داخل کابین هیوندای آوانته به شکل گسترده از پلاستیک استفاده شده اما باید بگوییم این پلاستیک کیفیت مطلوبی دارد و در طی زمان دچار مشکل نمیشود. در نسخه اتوماتیک یک نمایشگر وجود دارد که علاوه بر نمایش دوربین دید عقب، قابلیت پخش تلویزیون را هم دارد.
با نشستن در داخل هیوندای آوانته، چند نکته نظر شما را به خود جلب خواهد کرد. یکی راحتی و فضای به نسبت بزرگ کابین و صندلیهایی که به خوبی شما را در بر میگیرد. موضوع دیگر هم عدم نفوذ صدای بیرون و موتور به داخل کابین است و آرامش نسبی در داخل خودرو حاکم است.
هیوندای آوانته در بازار ایران در دو نسخه اتوماتیک و دستی به تولید رسید. موتور به کار رفته در هر دو مدل، حجمی معادل 2.0 لیتر و 4 سیلندر دارد و میتواند 140 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این قدرت در نسخه دندهای به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی و در نسخه اتوماتیک به وسیله جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک به چرخهای جلو اتوماتیک منتقل میشود.
هیوندای آوانته از قدرت نسبتا خوبی برخوردار است و با فشردن پدال گاز، شما را ناامید نخواهد کرد. در این زمینه، آوانته رقابت سختی با سیتروئن زانتیا و رنو مگان دارد. البته در مقایسه این خودروها، باید به یک نکته توجه کنیم و آن هم هزینههای جاری و قیمت قطعات و تعمیرات است. باید گفت آوانته در این زمینه گوی سبقت را از رقبای فرانسوی خود میرباید و از آنجا که خودرو کم هزینهای است، مالک خود را دچار دردسر نمیکند. البته قطعات آن کمیاب است و به سختی میتوان قطعات مورد نظر را پیدا کرد.
مهمترین رقبای آن را میتوان سیتروئن زانتیا، رنو مگان، مزدا 3 و حتی نیسان ماکسیما دانست که در این بین رنو مگان بیشترین شباهت را با آوانته دارد و هر دو در یک بازه قیمتی قرار میگیرند.
رنو مگان 2000 اتوماتیک به دلیل بازار خرید و فروش بهتری که دارد، ارزش خرید بالاتری دارد اما آوانته هم خودرو باکیفیتی است و اگر مدلهای کم کارکرد آن را پیدا کردید، در خرید آن شک نکنید.