هیوندای سوناتا یک سدان سایز متوسط کرهای است که نسل اول آن در سال 1985 معرفی شد و تاکنون 7 نسل از آن وارد بازار شده است. اما نسل ششم سوناتا که با نام سوناتا YF شناخته میشود، یکی از خبرسازترین مدلهای آن است. سوناتا YF در سال 200 میلادی معرفی شد در حالی که کمپانی هیوندای توسعه آن را از سال 2005 میلادی با اختصاص بودجه 372 میلیون دلاری آغاز کرده بود.
هیوندای سوناتا یک سدان سایز متوسط کرهای است که نسل اول آن در سال 1985 معرفی شد و تاکنون 7 نسل از آن وارد بازار شده است. اما نسل ششم سوناتا که با نام سوناتا YF شناخته میشود، یکی از خبرسازترین مدلهای آن است. سوناتا YF در سال 200 میلادی معرفی شد در حالی که کمپانی هیوندای توسعه آن را از سال 2005 میلادی با اختصاص بودجه 372 میلیون دلاری آغاز کرده بود.
هیوندای سوناتا YF در بسیاری از بازارها با نام هیوندای i45 شناخته میشود و به دلیل طراحی خشن و استفاده از خطوط فراوان بر روی بدنه، به سرعت محبوبیت بالایی پیدا کرد. البته این محبوبیت تحت تاثیر برخی عوامل ناخوشایند در سوناتا قرار گرفت از جمله هندلینگ نه چندان مناسب و کوبش سیستم تعلیق به ویژه در دستاندازها و نیز ارتفاع پایین کف خودرو.
سوناتا YF از یک موتور 2.4 لیتری بهره میبرد که قادر است 197 اسب بخار قدرت تولید کند که به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
نکات مثبت هیوندای سوناتا
شکل و شمایل کاملاً مدرن با زبان طراحی جدید ، طراحی داخلی زیبا ، موتور مدرن، داشتن سواری ای که تلفیق از نرم و اسپرت بودن است ، قیمت مناسب مدل پایه ، کابین و صندوق جادار
نکات منفی هیوندای سوناتا
کیفیت پایین ساخت و مونتاژ ، ضعف شاسی که موجب از بین رفتن بخشی از قابلیت های هدایتی و کاهش لذت رانندگی شده است ، سواری کوبش دار ، ترکیدن لاستیک ها در هنگام ترمزهای شدید ، مصرف سوخت بالا
امنیت هیوندای سوناتا
" سوناتا YF " خودرویی شبیه به فست بک های مجلل را در یک سدان متوسط به نمایش گذاشته است . YF که طراحی ظاهری جذابی دارد از موسسه ایمنی NHTSA 5 ستاره دریافت کرده است .
هیوندای سوناتا یک سدان سایز متوسط است که تولید آن برای نخستین بار در سال 1985 میلادی آغاز شد و در حال حاضر هفتمین نسل از آن بر روی خط تولید کرهایها قرار دارد. اما ششمین نسل از سوناتا در سال 2010 معرفی شد و با نام سوناتا YF و در برخی بازارها با نام هیوندای i45 راه به بازار پیدا کرد.
هیوندای سوناتا YF، به چند دلیل در سطح جهان خبرساز شد؛ یکی طراحی بسیار جذاب و هجومی آن و دیگری صرف هزینه بسیار بالا معادل 372 میلیون دلار توسط هیوندای برای توسعه این خودرو. در حالی که هیوندای توسعه این نسل از سوناتا را از سال 2005 آغاز کرده بود، سوناتا در سال 2010 معرفی شد و هیوندای از سال 2009 پیش فروش آن را در کشور کره آغاز نمود.
سوناتا YF بدون شک یک طراحی انقلابی در مقایسه با نسل قبلی داشت و یک خودرو کاملا هجومی و اسپرت به نظر میرسید. همین طراحی موجب شد سوناتا به سرعت به محبوبیت بالایی دست پیدا کند. این زبان طراحی در داخل کابین سوناتا YF هم ادامه پیدا کرده و با ورود به داخل کابین با خطوط شکسته مواجه خواهید شد. یک نمایشگر در مرکز داشبورد دیده میشود و کلیدهای کنترلی فراوانی بر روی کنسول وسط و فرمان وجود دارد.
سوناتا از یک موتور 2.4 لیتری 4 سیلندر بهره میبرد که هیوندای بهبودهای زیادی را بر روی آن اعمال کرده است تا حداکثر قدرت و حداقل مصرف سوخت را ارائه دهد. قدرت این موتور به 197 اسب بخار و گشتاور آن به 252 نیوتن متر میرسد و برای انتقال قدرت به چرخهای جلو از جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک شیفت ترونیک استفاده شده است. این قدرت نسبتا زیادی به نظر میرسد اما در عمل سوناتا YF شتاب خیره کنندهای ندارد و البته کیفیت سواری چندان بالایی هم ارائه نمیدهد.
سوناتا YF در رانندگی، اشکالاتی دارد که مهمترین آنها کوبش سیستم تعلیق در دستاندازها، سواری خشک، هندلینگ نه چندان مناسب و گاهی مصرف سوخت بالا است. هیوندای برای سوناتا در بازارهای جهانی موتورهای مختلفی را در نظر گرفته از جمله موتور 2.0 لیتری تنفس طبیعی، موتور 2.0 لیتری توربو با 274 اسب بخار قدرت و نیز نسخه هیبریدی.
از مهمترین آپشنها و تجهیزات رفاهی در نظر گرفته شده برای سوناتا YF میتوانیم به 6 کیسه هوا، سیستم صوتی با 6 بلندگو از برند Infinity با قابلیت پخش iPod و AUX، ورود بدون کلید، گرمکن صندلیهای جلو و عقب، تنظیم برقی صندلیها با حافظه، چراغهای جلو زنون، کروز کنترل و سانروف پانوراما اشاره کنیم.
از جمله رقبای هیوندای سوناتا YF میتوانیم کیا اپتیما، هوندا آکورد و تویوتا کمری را نام ببریم. پیشنهاد ما در این کلاس و این بازه قیمتی، این است که خودروهای ژاپنی را برای خرید در اولویت قرار دهید. البته خرید نمونههای کم کارکرد هیوندای سوناتا YF هم میتواند انتخاب خوبی باشد.