کیا اسپورتیج ۲۰۱۴

گروه : خودرو های کیا

کیا اسپورتیج همچنان یک کراس آور زیبا و با ارزش است که می‌توانید با خیال راحت آن را به دیگران پیشنهاد دهید. با این وجود به نظر می‌رسد این رفت و آمدهای محصولات کیا و استفاده از تجربیات به دست آمده سبب می‌شود تا این کمپانی کره‌ای با لشکری از سربازان اسپورتیج قوی‌تر از قبل وارد سال ۲۰۱۵ یا سال‌های بعد از آن شود.

کیا اسپورتیج ۲۰۱۴

کیا اسپورتیج همچنان یک کراس آور زیبا و با ارزش است که می‌توانید با خیال راحت آن را به دیگران پیشنهاد دهید. با این وجود به نظر می‌رسد این رفت و آمدهای محصولات کیا و استفاده از تجربیات به دست آمده سبب می‌شود تا این کمپانی کره‌ای با لشکری از سربازان اسپورتیج قوی‌تر از قبل وارد سال ۲۰۱۵ یا سال‌های بعد از آن شود.

 

کیا برای سال ۲۰۱۴ یک اسپورتیج تازه‌نفس را وارد میدان کرده است و خیلی‌ها نیز این فرصت را دارند که با این خودروی دوست داشتنی در ایران نیز رانندگی کنند. چراغ‌های LED و چراغ‌های عقب جدید به اضافه رینگ و لاستیک‌های اصلاح شده و یک جلوپنجره جدید همه می‌تواند تغییرات جزئی باشد که شاید از نظر بعضی‌ها حتی کمی هم توی ذوق بزند ولی در نهایت کیا اسپورتیچ نیمه فیس لیفت شده هنوز هم عالی به نظر می‌آید.

 

با اینکه از نظر ظاهری گویی تغییراتی زیادی در اسپورتیج رخ نداده است ولی تغییرات داخل اسپورتیج CRDi کاملاً واضح است، تغییرات اعمال شده در داشبورد و صفحه نمایش رنگی ۴.۳ اینچی که بین دستگاه تماس تا نمایشگر مسافت نصب شده است و اطلاعات مربوط به میزان مصرف سوخت همگی از نکاتی است که همان لحظه اول دستگیرتان خواهد شد.

سیستم ناوبری یا مسیریابی اسپورتیج نیز همچنان از سیستم ۳ ماهواره‌ای با صفحه نمایش ۷ اینچ لمسی و رابط کاربرپسند و اطلاعات جامع کیا بهره می‌برد.

نمایشگر وضعیت آب و هوا که در زیر نور آفتاب خوانایی مناسبی نداشت اکنون وضعیت بهتری پیدا کرده است. در مجموع، کابین کیا اسپورتیج دچار بهبودهای ملموسی شده است و نشان می‌دهد کیا با تغییرات طراحی داخلی و زیبا و کاربردی کردن داخل اسپورتیج نگاه ویژه‌ای به بازار دارد.

 

اسپورتیج جدید به یک شیشه ضد صدا مجهز شده است که ورود صداها را به داخل کابین تا حد زیادی کاهش می‌دهد. اگرچه کیا در این امر کاملاً موفق نبوده و همچنان صدای زوزه باد و برخی صداهای دیگر به گوش شما می‌رسد.

صدای موتور این خودرو بیشتر از اشکودا Yeti یا نیسان قشقایی وارد کابین می‌شود. ظرفیت بار اسپورتیج بدون خواباندن صندلی‌ها، ۵۶۴ لیتر، نیسان قشقایی ۴۳۹، هیوندای ix35 برابر ۴۶۴ و اسکودا Yeti معادل ۴۱۶ لیتر است.

هر گونه نقشه ای که کیا برای چابکی شاسی اسپورتیج ۱.۷ CDRi در نظر گرفته به خاطر سیستم فرمان پذیری و هدایت فوق العاده کند آن نقش بر آب می‌شود ولی چنین مشکلاتی را می‌توان کنترل کرد. تنظیمات سیستم تعلیق خودرو خیلی راحت با جاده‌های عجیب و ترسناک کنار آمد.