هیونداکوپهfx

گروه : خودرو های هیوندای

هیوندای جنسیس کوپه  یک خودرو اسپورت کوپه دیفرانسیل عقب ساخت شرکت هیوندای موتور است که در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۰۸ در بازار کره عرضه شد. این اولین خودروی کوپه دیفرانسیل عقب هیوندای است و بر روی پلتفرم سدان هیوندای جنسیس ساخته شده‌است.

هیونداکوپهfx

 

 

هیوندای جنسیس کوپه  یک خودرو اسپورت کوپه دیفرانسیل عقب ساخت شرکت هیوندای موتور است که در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۰۸ در بازار کره عرضه شد. این اولین خودروی کوپه دیفرانسیل عقب هیوندای است و بر روی پلتفرم سدان هیوندای جنسیس ساخته شده‌است.

این خودروی ۱۶۱۰ کیلوگرمی از موتور ۳۸۰۰ سی‌سی ۲۴ سوپاپه با نسبت تراکم ۱۰٫۴ به ۱ که توانایی تولید قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۳۶۰Nm را دارد، بهره می‌برد. شتاب صفر تا صد این اتومبیل با گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک ۵٫۴ ثانیه‌بوده و می‌تواند حداکثر به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت برسد. صندوق عقب جادار، پدال شیفتر و همچنین ترمزهای برمبو از ویژگی‌های برجسته این کوپه به‌شمار می‌رود. کمپانی هیوندای در سال ۲۰۱۳ پیشرانه ۶ سیلندر خورجینی وی شکل محصولاتش را که با کد Lambda شناخته می‌شود، دستخوش تغییرات قرار داد که در پی این تغییرات موتور ۳٫۸ لیتر ۶ سیلندر جنسیس را به ۳۴۸ اسب بخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور در ۵۳۰۰ دور در دقیقه ارتقاء داده‌است. با این تغییرات جنسیس کوپه می‌تواند حرف‌ها برای گفتن داشته باشد تا بتواند با رقبای اروپایی خود و به ویژه رقیب اصلی خود یعنی فورد موستانگ به رقابت تنگاتنگ بپردازد.

.

ارایه جنسیس کوپه نخستین گام هیوندای برای ورود به عرصه تولید و فروش کلاسی از خودرو می‌باشد که سالهاست سردمداری آن در اختیار کمپانی‌های قدرتمند ایالات متحده و سایر سازندگان معتبر و با سابقه اروپایی و ژاپنی است و اگر ذهنیت خودروی کره‌ای را کنار بگذاریم و بی‌طرفانه قضاوت کنیم بایستی پذیرفت که هیوندای در این امر موفق بوده، اگر چه هنوز تا تثبیت برند خود و ارائه خودرویی که خاطره آن در ذهنها ماندگار باشد، راه درازی در پیش دارد. فراموش نکنیم که کره جنوبی خودروسازی را هم‌زمان با ایران آغاز کرد و با برنامه‌ریزی اصولی و کار علمی در جایگاهی قرار گرفته‌است که حتی تصور آن در ۲۰ یا ۳۰ سال پیش محال بود

سیستم تهویه مطبوع خودکار - قفل شدن درب‌ها پس از حرکت - بازشدن خودکار قفل درب‌ها پس از تصادف - سپرهای همرنگ بدنه - چراغ‌های مه‌شکن جلو - سیستم مدیریت پیمایش Trip Computer - آنتن جذبی - سنسورهای پارک عقب- سیستم ضد قفل ترمز ABS - سانروف برقی - آینه میانی الکتروکرومیک - سیستم ورود بدون کلید مجهز به سیستم ضد سرقت - تزیینات آلومینیوم - آینه‌های جانبی تاشو برقی - اگزوز دوبل - آینه آرایشی با چراغ - شیشه‌های برقی - سیستم تقسیم نیروی ترمز EBD - سیستم کمکی ترمز BAS - پوشش چرم و کروم دسته دنده - زیرسیگاری متحرک و فندک - شیشه‌های مجهز به سیستم کنترل اشعه خورشید - سیستم صوتی مجهز به CD چنجر - کروز کنترل اتوماتیک - کنترل‌های سیستم صوتی روی فرمان-سیستم کنترل نیروی ترمز در هنگام پیچیدن CBS - سیستم کنترل هرزگردی TRC - سیستم کنترل پایداری ESC - روکش فلزی پدال‌ها - شیشه‌های دودی - صندلی‌های چرم - صندلی برقی راننده مجهز به گرمکن - لامپ زنون - ایربگ‌های جلو و جانبی و پرده‌ای - کلید هوشمند و استارت دکمه‌ای - پشت سری‌های فعال - سیستم کنترل خودکار روشنایی چراغ‌ها - بال عقب - تیغه‌های برف پاکن آئرو.

جنسیس کوپه در بازارهای جهانی با پیشرانه ۲ لیتری توربو شارژ و اینتر کولر که توانی برابر ۲۱۰ اسب بخار و گشتاوری معادل ۳۰۲ نیوتن متر تولید می‌نماید نیز عرضه می‌گردد. هیوندا، طراحی گونه AWD جنسیس (کوپه و سدان) را در دست بررسی دارد که می‌تواند هندلینگ بهتری را به ارمغان آورد.

خودروهای کوپه معمولاً به دلیل نوع طراحی که دارند باید نسبت به خودروهای سدان چهار در از ایمنی بالاتری برخوردار باشند. از آن جای که هیوندای جنسیس کوپه جزو این دسته از خودروهاست، بنابراین باید سازه شاسی آن طوری طراحی شود تا بتواند بیشترین نیروهای وارده به پنل‌ها یا قطعات مهم شاسی را تحمل کند. طراحی شاسی جنسیس کوپه طوری‌که است که بیشترین نیرو و تنش وارده را می‌تواند تحمل کند که با توجه به آلیاژ و متریال شاسی می‌تواند در هنگام تصادفات بیشترین نیروی وارده به سازه را تحمل می‌کند تا کمترین میزان نیرو به سازه شاسی وارد شود با توجه به کلاف بندی‌های جلو و عقب خودرو که در امتداد شاسی است، این خودرو را قادر می‌سازد تا در هنگام ضربه بیشترین نیروی وارده را به سازه تحمل می‌کند. ایمنی هیوندای جنسیس را می‌توان در سطح مناسب و مطلوبی تعریف کرد که با توجه به ایربگهای نصب شده می‌تواند ایمنی بالایی را برای سرنشینان به ارمغان آورد.